نمایندگی شرکت وگا (VEGA) آلمان در ایران کجاست؟ (2022)

شرکت وگا آلمان چرا تا این حد معروف و مهم است؟ نمایندگی وگا آلمان در ایران کجاست؟ آیا امکان تامین تجهیزات وگا در ایران وجود دارد؟ اگر کمی در زمینه تجهیزات ابزار دقیق فعالیت کرده باشید، بدون شک نام برند بسیار مطرح وگا به گوشتان خورده است! 

وگا که اکنون به طور تخصصی در زمینه تجهیزات اندازه گیری سطح و فشار فعالیت دارد، یکی از پیشروترین برندها در دنیای جالب تجهیزات ابزار دقیق است. این موضوع تا به حدی پیش رفته که از سال 1997 به بعد، وگا به عنوان برند پرچم دار در سطح جهان در زمینه اندازه گیری سطح با استفاده از تکنیک رادار شناخته می شود. 

در این مطلب از وبلاگ آداک فرآیند سپهر، به معرفی کامل شرکت وگا، محصولات آن و نیز مراکز معتبر تامین تجهیزات این برند خواهیم پرداخت. مثل همیشه، با ما همراه باشید!

تاریخچه؛ از تاسیس تا رهبری در صنعت ابزار دقیق!

شرکت آلمانی وگا با نام کامل وگا گریشبا (VEGA Grieshaber KG) توسط برونو گریشبا در سال 1959 در نزدیکی شهر شیلتاخ آلمان واقع در جنگل سیاه تاسیس شد. این برند از همان ابتدا، بر تولید سنسورهای اندازه گیری پیوسته و نیز تشخیص نقطه ای سطح و همچنین فشار تمرکز نمود. 

وگا که اهمیت بسیاری به روش های نوین و استفاده از آخرین تکنولوژی ها در این زمینه قائل بود، به مرور توانست شرکت های دیگر را نیز به مجموعه خود اضافه کند. یکی از مهمترین این شرکت ها، برند آمریکایی اُهمارت (Ohmart) بود. 

در حالی که وگا بر روی تشخیص سطح با استفاده از روش راداری متمرکز بود، اهمارت نیز تلاش می کرد تا با استفاده از تکنولوژی امواج رادیواکتیو همین کار را انجام دهد. در نهایت، در سال 2009 وگا با خرید این شرکت، توانست پای خود را به بازار این دسته از تجهیزات اندازه گیری سطح نیز باز کند. در حال حاضر علاوه بر انواع دیگر تجهیزات، وگا انواع لول ترانسمیترهای رادیواکتیو را نیز تولید می کند که از بهترین نمونه ها در سراسر جهان به شمار می روند.

استراتژی محتوایی

تفاوت وگا با دیگر تولیدکنندگان تجهیزات اندازه گیری سطح و فشار چیست؟

تکیه بر کیفیت و رضایت مشتری، یکی از مهمترین نکات مثبت برند وگا آلمان محسوب می شود. با افزایش هزینه های طراحی و تولید، بسیاری از برندها ترجیح دادند که امر تولید تجهیزات را به علت نیروی کار ارزان تر، امتیازات ویژه و … به کشورهای ثالث نظیر هند و چین منتقل کنند. این موضوع باعث شد که حتی اگر صرفا امر مونتاژ بر عهده این کارخانه ها بوده باشد، کیفیت تجهیزات آن ها به طرز معنا داری کاهش پیدا کند. اما در مورد شرکت وگا، موضوع کاملا متفاوت است.

شرکت وگا هرگز تولید تجهیزات خود را به شرکت ها و کشورهای ثالث واگذار نمی کند. تمامی محصولات این برند به طور اختصاصی در کارخانه مادر واقع در آلمان تولید می شوند و این موضوع باعث شده که از لحاظ کیفیت، از تمامی رقبا یک سر و گردن بالاتر باشند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش بسیار زیاد کیفیت می شود، از طرف دیگر موجب می شود پروسه تولید تجهیزات کاملا پیوسته باشند. شاید در این مرحله این سوال را داشته باشید که این پیوستگی چه سودی برای مشتریان خواهد داشت؟ 

در محصولات شرکت وگا، موضوعی به نام فروش تجهیزات تقلبی، استوک و کارکرده عملا غیرممکن است! وقتی محصولی از این شرکت خریداری می کنید، روی آن کد بخصوصی حک شده است که با وارد کردن آن در وبسایت مادر، به راحتی می توانید همه اطلاعات مربوط به آن، از تمامی قابلیت ها، امکانات و ویژگی ها گرفته تا تاریخ دقیق تولید، تست نهایی و خروج از کارخانه را ببینید. بدین ترتیب به طور کامل می توانید بدانید که آیا تجهیزی که در دستتان است، به طور اختصاصی با توجه به سفارش شما ساخته شده یا یک نمونه کارکرده و نزدیک به سفارش شماست!

 یکی دیگر از نکاتی که باعث پیشرفت این برند شده، نوآوری در تولید و نیز تولید تجهیزات قابل اعتماد است. در شرکت وگا، هر نوآوری و روش جدیدی که برای اندازه گیری ارائه شود، بارها و بارها مورد آزمایش توسط خود شرکت و نیز موسسات استاندارد بین المللی قرار می گیرد. از این رو، بیشتر تجهیزات وگا دارای معتبرترین و آخرین استانداردها و تاییدیه های بین المللی هستند؛ آن هم در سطحی که از توان هر برند دیگری خارج است. بگذارید یک مثال در این زمینه بزنیم!

قطعا نام استاندارد اتکس قبلا به گوشتان خورده است. سخت ترین و بالاترین روش ایجاد ایمنی در برابر انفجار و حریق در این استاندارد، این است که تجهیز دارای ایمنی ذاتی باشد. این سطح که با عبارت (i) نشان داده می شود، به این معنی است که مصرف انرژی آنقدر در تجهیز کنترل شده است که امکان ایجاد هیچگونه جرقه یا حتی سطح گرم در تجهیز وجود ندارد. 

میخواهید یکبار برای همیشه در زمینه کدهای اتکس حرفه ای شوید؟ مقاله همه چیز درباره استاندارد اتکس و نحوه خواندن کد آن منتظر شماست!

دریافت استاندارد i از اتکس، به تکنولوژی بسیار بالایی نیاز دارد و عملا از عهده بسیاری از شرکت ها خارج است. جالب است بدانید در اکثریت قریب به اتفاق تجهیزات برند وگا، این استاندارد به صورت قابل سفارش وجود دارد!

با توجه به تمامی موارد فوق، برند وگا عملا یک برند کاملا بی رقیب و پرچم دار در زمینه انواع تجهیزات اندازه گیری سطح و فشار در دنیا به شمار می رود.

نمایندگی وگا در ایران کجاست؟ از کجا برای خرید تجهیزات وگا آلمان اقدام کنیم؟

در حال حاضر، آداک فرآیند سپهر به عنوان معتبرترین و تخصصی ترین مرکز تامین تجهیزات وگا آلمان در ایران فعال است. ما به طور اختصاصی و صرفا روی تجهیزات وگا تمرکز داریم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای روزافزون مدیران و متخصصان حرفه ای در این زمینه باشیم. 

به علت ارتباط نزدیک با شرکت مادر، آداک فرآیند سپهر می توانید به طور مستقیم با شرکت وگا آلمان در ارتباط باشید، مشاوره تخصصی درخواست کنید (آن هم به طور کاملا رایگان!!)، درخواست طراحی و کانفیگ تجهیز برای تاسیسات خود را داشته باشید و با خیال راحت و ضمانت اصالت، هر محصولی از وگا را خرید نمایید!

در نظر داشته باشید که تمامی محصولات ارائه شده در آداک فرآیند سپهر، با کد احراز اصالت در اختیار شما قرار می گیرند و نیز دقیقا بر حسب سفارش شما ساخته می شوند. به محض اتمام  فرآیند تولید، کد مربوطه در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید حتی قبل از دریافت تجهیز، اصالت و اطلاعات ساخت آن را بررسی نمایید.

ساخت بک لینک

معرفی تجهیزات شرکت وگا

شرکت وگا برای تمامی تجهیزات خود اسامی مشخصی انتخاب نموده و برای هرکدام نیز یک شماره سری در نظر گرفته است. اکثر تجهیزات وگا دارای شماره سری 60 تا 70 هستند؛ اما برخی نیز مانند سوئیچ های خازنی با شماره های 90 مانند 98 و 96 عرضه می شوند. در ادامه نگاهی خلاصه می کنیم به محصولات مختلف شرکت وگا و نام های هرکدام.

سطح سنج های راداری وگا

همانطور که گفته شد، وگا به عنوان پیشرو و رهبر در زمینه انواع تجهیزات اندازه گیری سطح با استفاده از تکنولوژی رادار محسوب می شود. این دسته سطح سنج های وگا در قیمت ها، ویژگی ها و قابلیت های متنوع تولید شده و به فروش می رسند. ترانسمیترهای راداری وگا با عنوان وگاپالس (VEGAPULS) شناخته می شوند که برگرفته از تکنولوژی پالس رادار است.

نمایندگی وگا