یکی از مشکلات رایج در هنگام ورود دوباره به حساب کاربری در اپلیکیشن اینستاگرام، عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام (Instagram security code) از طریق ایمیل و یا شماره همراه (به وسیله پیامک) می باشد.

عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام
عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام

ما در سایت مقصد قصد داریم انواع عوامل و راهکارهای تأثیر گذار در رفع مشکل عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام را برای شما کاربر گرامی توضیح داده و یک راه حل طلایی در انتهای مقاله را بیان نماییم.

حتما بخوانید: فیلتر دماغ عملی اینستاگرام

مشکلات عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام به وسیله پیامک

ما از جمله دلایل مهم و تأثیرگذار در زمینه عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام را در بخش زیر بیان می نماییم.

  • به دلیل تایپ سریع شماره همراه و یا وجود حواس پرتی، ممکن است شماره وارد شده در بخش دریافت پیامک رمز، اشتباه باشد. به همین دلیل اینستاگرام قبل از ارسال کد تأیید از شما می خواهد تا یک بار شماره موبایل را تأیید نمایید. در وهله اول شماره وارد شده را با شماره اصلی خود مطابقت دهید.
  • اینستاگرام این قابلیت را دارد تا چند حساب را با یک شماره در اختیار کاربر قرار دهد. در این میان اگر شما با یک سیم کارت، چند حساب کاربری داشته باشید، اینستاگرام به دلیل عدم شناخت صحیح حساب کاربری موردنظر شما، ممکن است کد تأییدی به شماره همراه ارسال ننماید.
  • در برخی موارد ممکن است اینستاگرام به نرم افزارهای تغییر آی پی واکنش نشان دهد.
تغییر آی پی برای عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام
تغییر آی پی برای عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام
  • در صورت درخواست های مکرر برای ارسال پیامک، این اپلیکیشن برای مدت زمان معینی ارسال کد تأیید را برای کاربر موردنظر مسدود می نماید. این مسدودیت نهایت تا 24 ساعت قابل رفع است.
  • یکی دیگر از دلایل عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام درخواست این کد در زمان اوج مصرف کاربران است.

توجه: نوع اپراتور سیم کارت شما اعم از ایرانسل و همراه اول، هیچ تأثیری در عدم دریافت این پیامک نخواهد داشت.

بررسی رفع مشکل عدم دریافت کد تأیید از طریق پیامک

  • شماره موبایل خود را باری دیگر چک نمایید تا از صحت آن اطمینان حاصل نمایید. ممکن است حساب کاربری موردنظر شما در شماره تلفن دیگری در اپلیکیشن اینستاگرام به ثبت رسیده باشد. از وجود همان شماره موبایل در گوشی همراه خود اطمینان حاصل نمایید.
  • در برخی موارد ممکن است با روشن و خاموش کردن دستگاه خود، موفق به دریافت کد تأیید از طریق پیامک شوید.
  • یکی از عوامل تأثیرگذار در عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام از طریق پیامک، عدم وجود اینترنت پایدار است. برای این مشکل یابی بهتر است از وای فای و یا هات اسپات (نقطه اتصال) اینترنت فرد دیگر استفاده نمایید.
اتصال خود به اینترنت را چک کنید
اتصال خود به اینترنت را چک کنید
  • به دلیل محدودیت برنامه اینستاگرام در کشور ما، لازم است کاربران از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده نمایند. همان گونه که می دانید این برنامه ها در صورت عدم وجود آی پی پایدار، در مدت زمان اندکی با آی پی های گوناگون به فعالیت ادامه می دهند. اینستاگرام در برخی موارد ممکن است به دلیل وجود آی پی های گوناگون، حساب فرد موردنظر را مسدود نماید. برای رفع این مشکل و دریافت کد تأیید از طریق پیامک می توانید از اینترنت همراه فردی دیگر با یک آی پی معتبر استفاده نمایید یا برای 5 الی ده دقیقه وای فای، اینترنت همراه را خاموش نمایید. در نتیجه این امر آی پی شما تغییر کرده و امکان دریافت پیامک میسر می شود.
  • روشن و یا خاموش بودن نرم افزار تغییر آی پی خود را بررسی نمایید؛ زیرا در برخی موارد ممکن است نرم افزار موردنظر به خوبی این اپلیکیشن را ساپورت ننماید.
  • خوشبختانه اینستاگرام نسخه وب را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. در صورت عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام می توانید از نسخه وب این برنامه نیز استفاده نمایید. در گوگل عبارت نسخه وب را جست و جو کرده و بر روی آن کلیک نمایید. صفحه ای برای شما نمایان می شود که حاوی ثبت نام و یا ورود به حساب کاربری است. بر روی فراموشی رمز عبور کلیک کرده و شماره همراه خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  • یک ساعت مناسب و خلوت را برای درخواست کد تأیید امتحان نمایید.
  • از درخواست های مکرر پیامک بپرهیزید.

حتما بخوانید: ابزار محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

مشکلات و رفع عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام به وسیله ایمیل

خوشبختانه امکان ثبت نام حساب کاربری در اینستاگرام به وسیله ایمیل نیز امکان پذیر است. علاوه بر این حتی در صورت ثبت نام با شماره ایمیل نیز می توانید، ایمیل خود را با حساب کاربری خود همگام سازی نمایید. اگر ایمیل خود را در حساب کاربری موردنظر وارد کرده اید، می توانید با وارد نمودن آدرس ایمیل, مشکل عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام را برطرف کرده و حساب کاربری خود را بازگردانید. ما در این زیر به برخی از مهم ترین مشکلات عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام به وسیله ایمیل می پردازیم.

  • اشتباه واردنمودن آدرس ایمیل: در وهله اول لازم است که آدرس ایمیل خود را چک و وارد نمایید. در صورت عدم همخوانی ایمیل شما با آدرس ایمیل وارد شده امکان دریافت پیامک وجود نخواهد داشت.
  • بررسی آدرس ایمیل موردنظر: اطمینان حاصل کنید که کدام یک از ایمیل های شما با حساب کاربری موردنظر همگام سازی شده است.
  • استفاده از ایمیل برای حساب های کاربری متعدد: ممکن است آدرس ایمیل وارد شده در حساب های کاربری دیگر استفاده شده باشد.
  • درخواست های پشت سر هم: درخواست مکرر پیامک از طریق ایمیل، موجب مسدودیت حساب کاربری شما تا حدود 24 ساعت خواهد شد.
  • ساعات اوج مصرف: در ساعات شلوغ و پرمصرف این اپلیکیشن، درخواست کد تأیید ننمایید.
  • چک بخش هرزنامه: در برخی موارد پیامک های مهم در زمینه دریافت کد تأیید و .. از سوی اپلیکیشن ها ممکن است به بخش اسپم صندوق جیمیل شما وارد شود. در نتیجه لازم است با ورود به جیمیل و رفتن به بخش اسپم (هرزنامه) پیام های ورودی را بررسی نمایید.
  • نسخه وب: برای دریافت پیامک می توانید، از نسخه وب نیز استفاده نمایید.

دیگر عوامل تأثیرگذار در عدم دریافت کد امنیتی این اپلیکیشن

ما در این زیر به بررسی دیگر عوامل تأثیرگذار در عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام می پردازیم.

  • استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی رایگان: فیلترشکن های رایگان به دلیل تعویض مکرر آی پی، گزینه خوبی برای استفاده از این اپلیکیشن نیستند. زیرا با این نرم افزارها شما در هر بار با یک آی پی وارد یک حساب کاربری می شود و در نتیجه موقعیت مکانی ثابتی نخواهید داشت.
  • نصب و استفاده از برنامه های آنفالویاب، افزایش لایک و ربات: استفاده از این برنامه ها در جهت گرفتن افزایش لایک و اطلاع از آنفالونمودن برخی کاربران ممکن است در عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام مؤثر باشد. زیرا این برنامه ها به هنگام عملکرد از آی پی های گوناگونی استفاده می نمایند که موجب می شود اینستاگرام حساب شما را مسدود نمایید.

پیشنهاد خوب سایت ما برای بازگردانی حساب کاربری شما در اینستاگرام

یکی از بهترین و مؤثرترین روش ها در جهت دریافت سریع کد امنیتی، استفاده از نام کاربری مورد نظر است. برای این منظور لازم است تا شما نام حساب کاربری خود را بدانید. اگر به هر دلیلی از نام حساب کاربری خود اطلاع ندارید بهتر از افراد و آشنایانی که حساب کاربری شما را قبلا دنبال کرده اند کمک بگیرید. از فرد موردنظر بخواهید تا با دقت نام حساب کابری را برای شما ارسال نماید. لازم به ذکر است که باید این نام با تمام علائم و نشانه های نگارشی نظیر .، -، _ و .. نوشته شود. ما در عکس زیر نمونه ای بارز از واردکردن نام حساب کاربری را نشان داده ایم.

نکته: برای موفقیت در دریافت کد از طریق پیامک لازم است حتما حساب کاربری با سیم کارتی که در موبایل شما وجود دارد مطابقت داشته باشد.

  1. به اپلیکیشن اینستاگرام وارد شوید و فراموشی رمز عبور را بزنید. در نتیجه می توانید نام حساب کاربری خود را وارد نمایید و گزینه تأیید را لمس نمایید.
  2. در نتیجه پیامکی از اینستاگرام برای شما ارسال خواهد شد. این پیامک فاقد هر گونه رمز عبور و در قالب یک لینک آبی رنگ برای شما ارسال می شود.
  3. لازم است بر روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید و به صفحه موردنظر وارد شوید. ممکن است این لینک شما را به نسخه تحت وب اینستاگرام و یا اپلیکیشن این برنامه هدایت نماید.
  4. به خودی خود کد تأیید در نسخه وب یا در اپلیکیشن موبایل وارد می شود و این برنامه از شما کد جدیدی را درخواست می نماید. این رمز جدید را به دقت حفظ نموده و در صورت امکان در جایی یادداشت نمایید.
  5. در صورتی که لینک آبی رنگ شما را نسخه وب هدایت نموده است؛ بعد از واردکردن رمز جدید و حفظ آن می توانید به اپلیکیشن اینستگرام وارد شوید. برای به دست آوردن حساب در نسخه اپلیکیشن، فقط کافیست نام کاربری و رمز عبور جدیدی را که حفظ کرده اید در این بخش وارد نمایید.

سخن آخر

سایت مقصد تمامی راه حل های موجود در رابطه با عدم دریافت کد تأیید اینستاگرام از طریق پیامک، اینستاگرام و نام کاربری را برای شما کاربران گرامی گرد هم آورده است. با وجود تمامی راه حل های موجود، مؤثرترین و سریع ترین راه حل، راه حل پیشنهاد شده از طریق سایت مقصد در بخش قبل می باشد. امید داریم با دانستن، بررسی و راه حل رفع این مشکلات موفق به بازگردانی حساب کاربری خود شوید.