در شرایطی که توییتر با مدیریت ایلان ماسک با انتقادات شدیدی روبرو شده، بلواسکای پاسخگوی کاربران جدید نیست و حالا متا تصمیم گرفته تا برنامه تردز را به عنوان مکمل اینستاگرام منتشر کند. تردز بی‌شک رقیبی جدی برای توییتر است چرا که عضویت در آن بسیار ساده بوده و اطلاعات کاربران فعلی اینستاگرام با یک کلیک منتقل می‌شود.

تردز اینستاگرام چیست؟

 

برنامه تردز در واقع یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی مجزا از اینستاگرام است که شباهت زیادی به توییتر دارد. اگر تاکنون از توییتر استفاده کرده باشید می‌دانید این شبکه اجتماعی متن‌محور است اما امکان قرار دادن تصویر و ویدئو نیز در آن وجود دارد. کاربران در تردز می‌توانند یک متن کوتاه به اشتراک بگذارند، پست‌های دیگران را لایک و یا بازنشر کنند و یا حتی یک ترد را در بخش استوری یا پست اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.

محصول مرتبط: خرید فالوور Threads اینستاگرام

آموزش عضویت در Threads

عضویت در تردز بسیار ساده است. کافیست ابتدا اپلیکیشن Threads را از پلی استور برای اندروید و یا اپ استور برای آیفون دانلود کنید. آیکن این اپلیکیشن شبیه به حرف @ است که در آدرس ایمیل استفاده می‌شود.

دانلود از گوگل پلی

حالا اپلیکیشن را باز کنید. تردز به‌صورت خودکار اکانت اینستاگرام شما را شناسایی کرده و می‌توانید با لمس آن عضو تردز شوید. اما اگر چند اکانت اینستاگرام دارید، در پایین صفحه روی Switch Accounts بزنید و اکانت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

عضویت در Threads

توجه کنید که در برخی موارد اگر تردز به فعالیت شما مشکوک شود (به‌خاطر استفاده از VPN) یک پیام تأیید به حساب اینستاگرام شما ارسال می‌شود. پس بایستی ابتدا وارد اینستاگرام و بخش اعلان‌ها بشوید و این درخواست تأیید هویت را قبول کنید.

مشکل وارد نشدن تردز اینستاگرام

حالا می‌توانید تنظیم کنید که اکانت شما پابلیک یا عمومی باشد و یا Private یا شخصی. اگر اکانت پرایوت داشته باشید، دیگران برای نمایش تردهای شما باید به شما درخواست داده و فالور شما شوند.

عضویت تردز

در صفحه بعد نام اکانت شما به عنوان نام حساب تردز شما اضافه می‌شود. می‌توانید بیوگرافی و یک لینک را نیز به آن اضافه کرده و یک تصویر پروفایل هم انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با لمس دکمه Import from Instagram تمام این اطلاعات را به‌صورت خودکار از حساب اینستاگرام خود وارد تردز کنید.

تردز در صفحه بعد لیست فالویینگ‌های اینستاگرام شمارا نمایش می‌دهد و می‌توانید تک‌تک به آن‌ها درخواست فالو بدهید. همچنین با لمس Follow All درخواست فالو به‌صورت خودکار به کل لیست ارسال می‌شود.

مقاله مرتبط: افزایش فالوور Threads

در صفحه بعد تردز توضیح کوتاهی درباره ماهیت این شبکه اجتماعی می‌دهد و عضویت شما تکمیل خواهد شد.


آموزش تردز اینستاگرام

محیط تردز ۵ صفحه اصلی دارد که از پایین صفحه می‌توانید بین آن‌ها جابجا شوید:

آموزش تردز اینستاگرام

در تردز به‌جای واژه توییت از ترد (Thread) به معنای رشته استفاده می‌شود و در واقع هر ترد یک رشته از نوشتنی‌هاست.

نوشتن ترد جدید

با لمس دکمه وسط در نوار ابزار تردز وارد صفحه نوشتن ترد جدید می‌شوید. در اینجا می‌توانید متن دلخواهی بنویسید و یا به ترد خود تصویر اضافه کنید.

نوشتن ترد جدید

در پایین صفحه نیز با لمس گزینه Anyone can reply می‌توانید تنظیم کنید همه کاربران (Anyone)، فقط افرادی که فالو می‌کنید (Profiles you follow) یا فقط افرادی که منشن کرده‌اید (Mentioned only) امکان پاسخ به ترد شما را داشته باشند.

محدودیت‌های ترد

طول هر پست در تردز ۵۰۰ حرف یا کاراکتر است که نسبت به ۲۸۰ کاراکتر در توییتر مناسب‌تر است. همچنین امکان قرار دادن ویدئو تا ۵ دقیقه وجود دارد. با این‌حال امکان ویرایش پست در تردز وجود ندارد

تغییر زبان تردز

اپلیکیشن تردز به‌صورت خودکار زبان برنامه را با توجه به زبان گوشی شما تنظیم می‌کند. اما اگر می‌خواهید زبان برنامه را به‌صورت مجزا تعیین کنید، وارد پروفایل خود شده و روی دکمه دوخط در بالای صفحه ضربه بزنید.

تغییر زبان تردز

حالا از صفحه تنظیمات باز شده Language یا زبان را انتخاب کرده و زبان مورد نظرتان را برگزینید. برای اعمال تغییرات، یک‌بار تردز را بسته و دوباره باز کنید.

تنظیمات حریم شخصی

پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرکاری، تنظیمات حریم شخصی تردز را طبق علاقه خود تنظیم کنید. برای این‌کار به صفحه پروفایل رفته و با لمس دکمه دوخط در بالای صفحه وارد تنظیمات شوید. حالا می‌توانید گزینه‌های زیر را تنظیم کنید:

تنظیمات حریم شخصی بلاک تردز

  • Private Profile: تغییر حساب کاربری بین دو حالت شخصی و عمومی (برای حالت شخصی روشن کنید)
  • Mentions: چه افرادی بتوانند شما را با @ در تردهای خود منشن کنند؛ همه، افرادی که فالو می‌کنید یا هیچکس.
  • Muted: مشاهده حساب‌هایی که آن‌ها را میوت یا بی‌صدا کرده‌اید.
  • Profiles you follow: نمایش لیست افرادی که در تردز فالو می‌کنید.

سایر تنظیمات حریم شخصی تردز با اینستاگرام یکسان است. در واقع این تنظیمات با یکدیگر تغییر می‌کنند و با لمس گزینه‌هایی مثل و Hide likes به همان تنظیمات در اپلیکیشن اینستاگرام هدایت خواهید شد.

لیست بلاک بین اینستاگرام و تردز مشترک است؛ اگر فردی را در اینستاگرام بلاک کنید، در تردز هم بلاک می‌شود و برعکس.

چگونه اکانت تردز اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

برای این‌کار وارد پروفایل خود شده و روی دکمه دوخط بالای صفحه برای ورود به تنظیمات ضربه بزنید. حالا روی Account و سپس Deactivate account کلیک کنید. در صفحه باز شده برای تأیید، دکمه مشکی‌رنگ Deactivate profile را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن موقت اکانت تردز اینستاگرام

توجه کنید که با غیرفعال کردن تردز، اکانت اینستاگرام شما غیرفعال نخواهد شد. برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام از این مطلب کمک بگیرید.

سوالات متداول تردز اینستاگرام

چرا در صفحه اصلی تردهای متفرقه نمایش داده می‌شود؟

در حال حاضر تردز، در صفحه خانگی ابتدا تردهای افرادی که فالو کرده‌اید و سپس علاقمندی‌های شما و یا فالویینگ‌های دوستانتان را نمایش می‌دهد. فعلاً راهی برای تغییر تایم لاین وجود ندارد.

چگونه در تردز پیام خصوصی دایرکت ارسال کنیم؟

در حال حاضر تردز قابلیت ارسال پیام خصوصی ندارد. با این‌حال می‌توانید روی دکمه اینستاگرام شخص مورد در نظر پروفایل کلیک کرده و در اینستاگرام به او پیام بدهید.

چگونه در اینستاگرام یک ترد یا یک شخص را ریپورت کنیم؟

درست مانند اینستاگرام کافیست روی دکمه سه نقطه ضربه زده و Report‌ را انتخاب کنید. برای آشنایی با گزینه‌های ریپورت و کاربرد هر کدام آموزش ریپورت در اینستاگرام را بخوانید.

ریپوست یا بازنشر چیست؟

مشابه توییتر و برخلاف اینستاگرام، اگر از ترد یا تصویری خوشتان آمد می‌توانید دکمه ریپوست (دو فلش) را فشار داده تا آن را (با حفظ نام منتشرکننده اصلی) بازنشر کنید.

کوت کردن چیست؟

اگر راجع به ترد فرد دیگری نظری دارید، می‌توانید آن را کوت یا نقل قول کنید. به این ترتیب متن یا نظر شما به همراه ترد کوت شده برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد.

چگونه آی‌دی تردز خود را از صفحه اینستاگرام حذف کنیم؟

برای این کار کافیست روی شماره آی‌دی تردز خود کلیک کرده و Hide Badge‌ را انتخاب کنید.

توجه کنید که اگر لینک تردز خود را از صفحه اینستاگرام حذف کنید دیگر امکان بازگرداندن آن وجود ندارد.

به‌صورت ناخواسته با Hidge Badge لینک تردز را از پروفایل حذف کردم؛ چگونه آن را بازگردانم؟

در حال حاضر امکان بازگرداندن لینک تردز به صفحه پروفایل اینستاگرام وجود ندارد. اما می‌توانید لینک بیوگرافی خود را به شکل threads.net/@profile تغییر دهید که در آن به‌جای profile باید نام کاربری اینستاگرام خود را وارد کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان با کلیک روی لینک، به صفحه تردز شما هدایت خواهند شد.

چگونه پست خود را در تردز ویرایش کنیم؟

در حال حاضر امکان ویرایش ترد یا پست وجود ندارد.

چگونه اکانت تردز اینستاگرام را پاک کنیم؟

فعلاً امکان حذف اکانت تردز وجود ندارد. با این‌حال می‌توانید طبق آموزش همین صفحه، آن را غیرفعال کنید. فعلاً‌ تنها راه حذف کامل اکانت تردز، حذف اکانت اینستاگرام شماست! هرچند که اینستاگرام گفته در حال کار بر روی جدا کردن این دو اکانت است.

چگونه در تردز تصویر متحرک گیف GIF‌ قرار دهیم؟

برای این‌کار باید از یک کیبورد با قابلیت GIF استفاده کنید. برای اندروید می‌توانید از کیبورد گوگل یا Swiftkey هم برای اندروید و هم iOS استفاده کنید.در تردز چگونه هشتگ بگذاریم؟

برخلاف انتظار Threads هنوز از هشتگ پشتیبانی نمی‌کند. در واقع می‌توانید #هشتگ بگذارید اما برخلاف اکثر شبکه‌های اجتماعی، کلمه به لینک تبدیل نخواهد شد و امکان جستجو یا ترند برحسب هشتگ وجود ندارد.

چگونه بدون اکانت اینستاگرام، از تردز استفاده کنیم؟

در حال حاضر استفاده از تردز تنها با اکانت اینستاگرام ممکن است. با این‌حال می‌توانید یک اکانت مجزا در اینستاگرام صرفاً برای استفاده با Threads ایجاد کنید.