برای نوشتن محتوای کاملاً موفق، نه تنها لازم است که توجه مخاطب را جلب کنید، بلکه باید او را تشویق کنید تا با آن ارتباط برقرار کند. زمانی که شما ۱۰۰ک  خواننده را در ماه جذب کرده اید و آنها تنها تازه ترین پست های شما را می خوانند و هیچ کاری نمی کنند، اشکالی ندارد؛ شما در پی خوانندگان علاقمندی هستید که محتوای شما را خوانده و سپس با آن ارتباط برقرار می کنند. این ارتباط می تواند به اشتراک گذاشتن یک پست و یا کلیک کردن روی آن باشد.
بنابراین چگونگی نوشتن محتوا به منظور ایجاد ارتباط با مخاطب در بازاریابی محتوایی باید از اولویت های شما در برنامه های بازاریابی اینترنتی باشد.علاوه بر عوامل اصلی مانند ترکیب بندی، طراحی و همچنین کارایی، عوامل ناخودآگاه نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهند.

روش های کسب در آمد در منزل

تقریباً همه می توانند محتوا بنویسند.
اما نوشتن محتوایی که برای مخاطبان شما طنین انداز باشد و بر نتیجه نهایی شما تأثیر بگذارد؟ این کار بسیار سخت تر است
خبر خوب این است که می توانید مقالات، ایمیل ها، صفحات فرود و کپی های جذاب ایجاد کنید که به اهداف تجاری برسد و در همان زمان به قول خود برای خوانندگان شما عمل کند.

محتوا نویسی موثر

ما چهار راهنمایی مهم برای نوشتن محتوای تأثیرگذار در 2021 را به شما معرفی می کنیم.

1-با اهداف خود شروع کنید

مهم نیست که چقدر نویسنده یا خالق محتوا مهارت دارید، اگر اهداف مشخصی نداشته باشید، احتمالاً شکست خواهید خورد.
اولا، بدون اهداف، شما چیزی برای سنجش موفقیت خود ندارید. شما همچنین جهت ندارید.
توصیه می کنیم از اهداف هوشمند برای شروع برنامه بازاریابی محتوایی خود استفاده کنید. یعنی اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، مرتبط و محدود به زمان باشند

2-مخاطبان خود را بشناسید

کی اتاقی پر از غریبه مخاطب می شود؟ وقتی همه می نشینند و متوجه صحبت شخص می شوند.
برای جلب توجه افراد، نه تنها باید سوالات و نگرانی های رایج آنها را بدانید، بلکه باید مستقیماً با آنها صحبت کنید. این بدان معناست که افراد را به همان اندازه هدف قرار می دهند.
همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، اگر سعی می کنید همه را راضی کنید، هیچ کس را راضی نمی کنید.
بنابراین چگونه اطمینان می یابید که پیام شما به اندازه کافی گسترده است تا در بازار گسترده ای جذاب باشد، در عین حال به اندازه کافی خاص است که برای افراد جذاب باشد؟
این همان جایی است که افراد خریدار وارد می شوند. در بازاریابی محتوا، این نمایه های توصیفی بخش بندی شده و خوانندگان ایده آل شما را توصیف می کند (که احتمالاً بازار وسیع تری از مشتریان بالقوه شما است).

3. محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

سئو عبارت است از در اختیار قرار دادن محتوای شما در اختیار خوانندگان و دستیابی به اهدافی که در برنامه بازاریابی خود تعیین کرده اید.

قبل از نوشتن

کلمات کلیدی خود را مرتب کنید. به دنبال کلمات کلیدی اصلی با درجه سختی پایین و حجم جستجوی مناسب باشید. اما از اعداد کور نشوید. این چیزی نیست که خوانندگان شما به دنبال آن هستند، به همین دلیل است که اهمیت دارد.
کلمات کلیدی خود را به Google وصل کنید و ببینید چه چیزی بیرون می آید. الگوریتم فوق العاده گوگل بهترین حدس را در مورد اینکه چرا جستجوگر در حال جستجو است انجام می دهد.

هنگام نوشتن

برای ایجاد محتوای خود از طیف وسیعی از برچسب های عنوان (H2 ، H3 و H4) استفاده کنید. طبق تحقیقات ما، بیش از نیمی از پست ها با ساختار پیچیده (H2+H3+H4) دارای عملکرد بالا هستند.

برای مخاطبین خود ارزش قائل شوید و SEO خود را با پیوند دادن به سایر مطالب سایت خود و استفاده از کلمات کلیدی برای توصیف پیوندها تقویت کنید. همچنین توجه داشته باشید که هر تصویری که وارد می کنید باید شامل متن alt برای دسترسی و SEO باشد.

بعد از نوشتن

https://justpaste.it/81vxp

در مرحله بعد، باید یک عنوان متا بنویسید، با استفاده از کلمه کلیدی اصلی خود. در حالی که باید برای موتورهای جستجو بهینه شود، اما برای افراد واقعی نیز باید جذاب باشد. بنابراین، آن را کوتاه و شیرین نگه دارید (زیر 60 کاراکتر).
نشانی اینترنتی شما همچنین باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد. کلمات کلیدی (به ، the ، a ، in و غیره) را حذف کنید تا مختصر بماند.
نکته حرفه ای: اطمینان حاصل کنید که به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی محتوا ، ممیزی های منظم محتوا را انجام دهید. آنها به شما کمک می کنند محتوای با عملکرد بالا و کم را کشف کرده و قطعاتی را که نیاز به به روزرسانی دارند، شناسایی کنید

4-استفاده از رسانه های اجتماعی

سایت های اجتماعی بیشتر یک ابزار برای ملاقات با افراد است. اکثر صاحبان مشاغل رسانه های اجتماعی را یک بازار کامل می دانند. اکثر آنها مبلغ قابل توجهی را صرف تبلیغ محصولات خود با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی می کنند، زیرا این راهی عالی برای ایجاد دهان به دهان است.
رسانه های اجتماعی همچنین ابزاری ارزشمند برای ایجاد بازاریابی ویروسی است. سعی کنید ابتدا شناخته شوید و مطمئن شوید که در صنعت مشهور هستید و از سایت ها و رسانه های اجتماعی پرکاربرد به بهترین روش ممکن استفاده کنید. شما باید در برقراری روابط با افراد چه به صورت آنلاین و چه آفلاین مهارت داشته باشید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

 

نوشتن محتوای  موفق


ارتباط در شکل ها و اندازه های متفاوت مطرح است. علاوه بر اشتراک گذاری و خواندن پست های بیشتر، افزایش ارتباط را از طریق زمان ماندن در سایت، صفحات دیده شده، نظرات گذاشته شده، تعداد دنبال کننده ها  و بسیاری دیگر از شاخص های بازاریابی می توان اندازه گرفت. دریابید که کدامیک با اهداف بازاریابی اینترنتی شما سازگار است و سپس تلاش هایتان را معطوف به ارتقا دهید. برای مثال، اگر هدف شما این است که تنور بحث را در نظرات گرم کنید، مطالب را در نیمه راه به بن بست نرسانید. این کار نتیجه ای معکوس به همراه دارد. در عوض، طرح سوالات باز را در نظر داشته باشید و پاسخ به آنها را در قسمت نظرات تشویق کنید. وبلاگ ها چه بدانید یا ندانید، نوعی بازاریابی بوده و در نظر بسیاری از افراد، شکلی از تبلیغات هستند.

چه تعداد ایمیل، لینک های RSS، یا پست های تویتر را نادیده گرفته اید بدون اینکه حتی متوجه آنها شوید؟ شاید هر روز هزاران مورد. بعنوان یک نویسنده، تبلیغ کننده و یا بازاریاب، اولین قدم برای عبور از مرحله نادیده گیری به خواندن و ایجاد ارتباط، یک عنوان کشنده است. شما باید متفاوت باشید و حس کنجکاوی کاربران را برانگیزید. عناوین باید به اندازه کافی کوتاه بوده تا در خاطر بمانند. امروزه می توانیم از “چگونگی” نوشتن عناوین فراتر برویم و روی آنچه این روزها مؤثر است، تمرکز کنیم .

آمارها و ارقام

در دریایی از واژه ها، اعداد بهتر جلوه می کنند. اعداد در ایجاد حس اهمیت و یا انتقال عمومیت موضوع مؤثر عمل می کنند. برای مثال  ۸۰% سایت های تجارت الکترونیک ایمیل خوشامدگویی نمی فرستند .

سوالات

هیچ چیز مانند یک سوال خوب طرح شده که از مخاطبان می خواهد برای پیدا کردن جواب، پست شما را بخوانند، برای نوشتن محتوای جذاب مناسب نیست .

کلمات ترغیب کننده

کلماتی مانند حیاتی، ایده آل، به روزترین گفتگوها را بارور می کنند. اگر نتوانید از عددی استفاده کنید یا سوالی را بپرسید، کاربر به نبود آنها در متن واقف است و پست شما را نمی خواند. برای مثال بهینه سازی تصاویر برای سئو، به روز ترین راهنمایی که همیشه بدان نیاز خواهید داشت.

مقدمه جذاب

هیچ چیز به اندازه یک متن کسل کننده و یا ضعیف نوشته شده، به دنبال یک مقدمه عالی برای کاربران ناخوشایند نیست. اگر ۵۰% کاربران جدید بلافاصله بعد از خواندن آن از وبلاگ شما خارج نشوند، خوش شانس بوده اید.نوشتن یک مقدمه جذاب از بسیاری لحاظ شبیه به نوشتن عنوان است و کلید پیشنهاد کار در منزل هر دو ایجاد کنجکاوی است. مقدمه باید متکی به خود بوده و از یک پاراگراف به پاراگراف دیگر در جریان باشد. کار را با بیان اینکه : چرا این پست ضروری است، و چگونه می تواند به خوانندگان کمک کند، شروع کنید و نیز اشاره کنید به اینکه کاربران چه نوع توصیه ای را باید انتظار داشته باشند. این کار بستگی به شناخت شما از مخاطبتان دارد. اما با فرض اینکه هدف از پست شما، کمک به حل یک مشکل است، سعی کنید آن مشکل را به یک جک یا بیان تجربه ای شیرین از تجربه های پیشین مخاطبین تان تبدیل کنید.

مقدمه جذاب در محتوا نویسی

درست مانند نوشتن عنوان، اعداد این ایده را در کاربر ایجاد می کند که شما سعی در انتقال واقعیت دارید.با جزئیات داستان گویی بعداً بیشتر آشنا خواهیم شد. اما فعلاً اطمینان داشته باشید که اگر بتوانید به خواننده کمک کنید تا فضایی را که پست شما در آن اتفاق می افتد، تصور کند، ۹۹% به هدفتان دست پیدا کرده اید.
هنگام نوشتن محتوا، آنقدر چکیده وار در مورد مطلبی صحبت نکنید که خواننده را گیج کنید. خیلی سریع، خیلی زیاد از اصل مطلب فاصله نگیرید. عنوان را به درستی درج کنید و توضیح دهید که چرا این پست برای خواننده مفید است و آنگاه خواهید دید که کاربران مشتاقانه منتظر خواندن محتوا خواهند بود.

https://telegra.ph/links-09-06-95

به چیزی بیشتر از واژه ها فکر کنید

در ابتدا قصد داشتم که در این بخش روی تصاویر و نمودارها تمرکز کنم، اما حقیقت این است که آنها تنها اضافات مفید در یک پست نیستند. اگر لینک ها را نیز به این گروه اضافه کنید، شما سه مورد خواهید داشت که نه تنها ارتباط کاربر با متن را بیشتر، بلکه به سئو شما نیز کمک خواهند کرد.
لینک شدن به سایت های دیگر نیز ایده مناسبی است. اما فاصله بین کمک یا آسیب رساندن آن به برند شما، تنها یک خط باریک است. از یک طرف، به قانونی بودن پست شما از نظر گوگل کمک می کند؛ اما می تواند تصاویر و نمودارها روش بسیار خوبی برای انتقال ایده ها هستند.
بر اساس مطالعات اخیر، ۹۰% تمامی اطلاعاتی که وارد حافظه ما می شوند، تصویری هستند و مغز تصاویر را ۶۰۰۰۰ بار سریعتر از متن پردازش می کند. این بدان معناست که نادیده گرفتن استفاده از تصاویر در متن، از دست دادن یک فرصت عالی برای به خاطر سپاری و به اشتراک گذاری سایت تان از سوی کاربران است.

انواع تصاویری که می توانید از آنها استفاده کنید، تقریباً بی شمارند، اما تعدادی از بهترین ها عبارتند از

  • اینفوگرافیک ها
  • سکرین شات ها
  • تصاویر محصولات
  • نمودارها

داستان گویی

داستان گویی یک روش مطمئن برای برقراری ارتباط با بیشتر خوانندگان است و حقیقتاً می تواند اشتیاق آنها برای خواندن متن بیشتر کند. یک داستان خوب نه تنها پیام را به روشی خلاقانه منتقل میکند، بلکه نویسنده را از دید خواننده انسانی تر می کند. علاوه براین، یک داستان گوی خوب دارای توانایی منحصربفرد در ساده کردن موضوعات پیچیده است و این مسئله به شما کمک می کند تا با خوانندگانی که هیچ آشنایی ای با موضوع ندارند، ارتباط برقرار کنید .
در بیشتر صنایع، داستان گویی با پیام کلی که پست شما در صدد انتقال آنست، باید در هم تنیده شود. از طرفی هم ، تحمیل آن می تواند تاثیری منفی روی ارتباط بین کاربر و محتوا داشته باشد. بنابراین، در زمان مناسب از آن استفاده کنید، اما آن را تحمیل نکنید.

یکی از بهترین نمونه های داستان گویی که تاکنون دیده ام، مقدمه ی یکی از پست های کلن آلپسون  بود با عنوان: صدها لینک را در پست بعدیتان دریافت کنید، تضمینی. پست اینگونه آغاز شده بود: در اواخر سالهای ۱۸۰۰، کیسر ولیهلم، می خواست از تعدادی از همکاران خود در دولت آلمان خلاصی یابد. از آنجا که بسیاری از آنها کهنسال بودند، تصمیم گرفت تا سن بازنشستگی را ۶۵ سال اعلام کند و با موفقیت توانست آنها را مجبور به ترک پست های خود کند. از آن زمان تاکنون، ما هنوز هم از همان سن بازنشستگی در سراسر جهان استفاده می کنیم. بقیه پست او هیچ ارتباطی با کیسر ویلهلم نداشت. با این وجود، تاثیر آن شگفت آور بود.

وبلاگ نویسی

نتیجه گیری

اگر زمانی را صرف تحقیق، نوشتن محتوا و انتقال آن کنید، یقیناً ارتباط آن با کاربر مدت ها بعد از انتشار آن باقی می ماند. اهداف خود را در زمان برنامه ریزی و اجرا در نظر داشته باشید و بدانید که تعریف افراد از ایجاد ارتباط متفاوت است. محتوای خوب، یک هدیه همیشگی است.

https://telegra.ph/new-backlinks-09-12

در زمینه محتوا شرکت رایامارکتینگ با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا میتواند شما را در این امر یاری کند.همچنین اگر در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنید شرکت رایا مارکتینگ اقدام به استخدام فریلنسر ترجمه می کند.