راه‌کار افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام

اینستاگرام مهم‌ترین کانال بازاریابی اینترنتی برای مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی به شمار می‌رود و هر چقدر پرسونای مشتری یک کسب‌وکار در اینستاگرام بیشتر باشد، فروش آن کسب‌وکار بیشتر می‌شود! به عبارت ساده‌تر هر چقدر فالوورهای واقعی یک کسب‌وکار در اینستاگرام بیشتر باشد، آن کسب‌وکار شانس بیشتری برای افزایش فروش و مخاطبان دارد.

مهم‌ترین مسئله برای کسب‌وکارها در اینستاگرام، میزان تعامل کاربران است! هرچقدر تعامل کاربران بیشتری باشد، شانس شما نیز برای افزایش مشتریان بیشتر است. شما هم به عنوان مدیر یک کسب‌وکار اینترنتی به دنبال افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام هستید؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی 7 روش موثر در افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام بپردازیم.

مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید تعداد مشتریان و فروش شما بیشتر شود؟ همچنین برای افزایش فروش می‌خواهید از روش افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام استفاده کنید؟ پس همراه ما باشید تا سراغ اصل مطلب برویم!

رفتار فالوورهایتان چگونه است؟ دنبال کردن فالوورهای خود با دنبال کردن رفتار آن‌ها کاملاً متفاوت است! دنبال کردن فالوورها به معنای فالو کردن آن‌ها‌ اما دنبال کردن رفتار فالوورها به معنای پاسخ‌گویی به نیازهای آن‌ها است. اگر مخاطبان شما در زیر پست‌هایتان از شما سوال می‌پرسند، حتماً برای پاسخ‌گویی به سوالات آن‌ها زمان کافی بگذارید و تمام سوالات را پاسخ دهید. اگر برای مشاوره به دایرکت شما مراجعه می‌کنند، آن‌ها را راهنمایی کنید و سپس محصولات یا خدمات خود را به آن‌ها پیشنهاد دهید. همچنین اگر زمان بیشتری دارید، به صفحه آن‌ها مراجعه کنید، یک یا دو پست از پست‌هایشان را لایک کنید و در نهایت یک کامنت مرتبط در زیر یکی از پست‌های آن‌ها درج کنید. تمامی این موارد با استفاده از ربات اینستاگرام امکان‌پذیر است اما اگر به صورت دستی این کار را انجام دهید، تعامل کاربران بیشتر افزایش پیدا می‌کند! مثلاً ربات اینستاگرام تنها قادر به درج یک کامنت مشخص (معمولاً کامنت‌های تبلیغاتی) در زیر پست‌ها است اما اگر به صورت دستی کامنت بگذارید، به راحتی می‌توانید کامنت مرتبط با آن پست درج کنید. حتی اگر از کاربری دعوت به دنبال‌ کردن صفحه اینستاگرام خود نکنید، در صورت مرتبط بودن کامنت شما با پست آن کاربر به صفحه شما مراجعه کرده و شما را دنبال می‌کند.

تعامل بیشتر نیازمند به چالش کشیدن کاربران است! در واقع تنها با دعوت از کاربران برای دنبال کردن صفحه شما نمی‌توانید تعامل خوبی بدست بیاورید؛ باید بتوانید در تمامی پست‌های خود کاربران را به چالش بکشید. مثلاً با درج یک نظرسنجی از فکر و خلاقیت کاربران خود استفاده کنید و نظر آن‌ها را بدانید. شاید لازم نباشد از نظر آن‌ها برای مدیریت کسب‌وکار خود استفاده کنید اما می‌توانید کسب‌وکار خود را با توجه

به نظر کاربران مدیریت کنید! درک این موضوع کمی برایتان پیچیده شد؟ بگذارید کمی ساده‌تر بیان کنیم! منظور ما از این جمله این است که شما باید فعالیت‌ها، سرویس‌ها و خدمات خود را با توجه به علاقه کاربران انجام دهید؛ مثلاً اگر قصد تولید محتوا برای اینستاگرام دارید و می‌خواهید به سوالات کاربران در قالب ویدئو پاسخ بدهید، باید سوالاتی که بیشتر از شما پرسیده شده است را پاسخ بدهید! اگر به دنبال پاسخ‌گویی به سوالاتی که کاربران کمتر پرسیده‌اند باشید، قطعاً تعامل خوبی بدست نخواهید آورد.

با استفاده از ابزارهای مختلف اینستاگرام به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را آسان‌تر کنید؛ مثلاً با استفاده از ابزار Question در استوری می‌توانید از نظر کاربران خود بهره‌مند شوید. جالب است بدانید در استوری تعامل کاربران بسیار بیشتر از پست‌ها است! مثلاً تعداد کامنت‌های کاربران در زیر پست‌ها بسیار کمتر از پاسخ کاربران در ابزار Question است.