با این حال، فن‌آوری‌های سطح جدیدتر حسگرهای مبتنی بر چنگال تنظیم ارتعاشی، RF-Capacitance و RF-Admittance از دهه 1970 معرفی شدند. اینها یک مزیت عمده داشتند:

طول عمر

عمر مفید فن‌آوری‌های حسگر سطح رقابتی در مقایسه با سنسورهای سطح پدال چرخشی به طور قابل‌توجهی بالاتر بود.

در چند بخش بعدی، سعی شده است به طور خلاصه جنبه‌هایی از لول سوئیچ پره ای چرخشی که می‌تواند هنگام انتخاب آن نسبت به سایر حسگرهای سطح مرتبط باشد، توضیح داده شود. شرکت های تولید کننده سنسور سطح پدال چرخشی اکنون آن را با چندین تغییر می سازند.

 

روش کارکرد

یک موتور الکتریکی شفت متصل به پدال چرخان را به حرکت در می آورد. تیغه های ا چرخان این دستگاه در صورت در گیر نبودن با مواد داخل مخزن آزادانه می چرخند. موتور الکتریکی روی یک دیسک چرخان نصب شده است که به یک فنر متصل می شود. هنگامی که آزادانه می چرخد، فنر شل (بسته) می شود، .  و وقتی که مصالح با پره درگیر شود  فنر باز می شود و در حال کشش قرار  می گیرد شاخک متحرک  از میکرو سوییچ اول آزاد می گردد و با میکرو سوییچ دوم برخورد می کند و ،برق موتور قطع می شود تا زمانی که مواد از پره جدا شود.میکرو سوییچ اول سیگنال برای شناسایی پر یا خالی بودن ارسال می کند.

قطعات مورد استفاده:

موتور الکتریکی

بر اساس نیاز گشتاور و در دسترس بودن موتورهای فضایی مورد استفاده در پدل چرخشی می تواند یکی از این موارد باشد: موتور سنکرون DC، موتور سنکرون AC، موتور پله ای.

سروو موتورها مورد توجه قرار نگرفته اند زیرا هیچ سازنده شناخته شده ای از آن استفاده نمی کند. اگرچه، یک موتور سروو می تواند انتخاب جالبی داشته باشد، در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. بر اساس منبع تغذیه کم ورودی، عمر مفید طولانی مدت 3 سال و امکان تنظیم سرعت و گشتاور موتور، موتور پله ای دنده ای DC را به عنوان بهترین گزینه معرفی می کند.

منبع تغذیه ورودی

در حالی که اکثر انواع دیگر سنسورهای سطح به منبع تغذیه جهانی با دامنه وسیع AC-DC ارتقا یافته‌اند، سنسور سطح پدال چرخشی هم  در اکثر موارد همچنان در مدل‌های جداگانه برق AC و DC موجود است.

میکرو سوئیچ ها

میکروسوئیچ ها دستگاه های ساده ای هستند که می توانند با نیروی فیزیکی بسیار کمی فعال شوند. به دلیل عملکرد مکانیکی آنها سایش و پارگی با گذشت زمان امکان پذیر است.

 

طراحی تیغه های پارویی

سطح بیشتر می تواند کشش بیشتری را با رسانه های کاربردی ایجاد کند، این در تشخیص رسانه های کاربردی با چگالی کم مانند تراشه های پلاستیکی استفاده می شود.

عوامل موثر بر عملکرد و عمر مفید

پدل چرخشی به دلیل سایش و پارگی مکانیکی فوق‌الذکر مشهور است. تجزیه و تحلیل تجربی شرایط سایت فاکتورهای بیشتری را نشان داده است که با نصب و نگهداری مناسب می توان از برخی از آنها جلوگیری کرد.

ساییدگی ناشی از حرکت
ورود گرد و غبار

با نصب صحیح  کابل می توان از ورود گرد و غبار جلوگیری کرد. گرد و غبار می تواند اصطکاک بین قطعات متحرک دستگاه را افزایش دهد.
ساخت رسانه برنامه

برای مواد که تمایل به چسبیدن روی سنسور سطح دارند. سنسور سطح پدال چرخشی توصیه نمی شود.

چیدمان نصب افقی نادرست

برای سنسور سطح پایین نصب شده به صورت افقی، اگر بافل بالای سنسور سطح پایین نصب نشده باشد، بار روی پروب ممکن است منجر به ناهماهنگی شفت شود. ناهماهنگی شفت ممکن است منجر به فشار بیش از حد بر روی موتور در طولانی مدت شود و عمر مفیددستگاه را کاهش دهد.