لینک های داخلی(internal links) لینک هایی هستند که صفحات وبسایت شما را به یکدیگر متصل می‌کنند. موتور‌های جستجو به کمک لینک های داخلی به راحتی می‌توانند صفحات و محتواهای جدید و مرتبط را پیدا کنند.همچنین قابل ذکر است لینک‌هایی که در بخش های مختلف وبسایت نظیر نوار منو، فوتر، سایدبار و … هستند نیز جزو لینک های داخلی به شمار می روند و به درک بهتر ساختار وبسایت توسط ربات‌های موتورهای جستجو کمک شایانی می‌کنند.اگر برای خود استراتژی لینک سازی داخلی مناسبی نداشته باشید، فرصت با‌ارزشی را در تقویت فعالیت های انجام شده بر روی سئو سایت و همچنین ایجاد تجربه کاربری بهتر برای بازدیدکنندگان از دست خواهید داد.بنابراین اگر از بهترین عادت‌های ایجاد لینک های داخلی تبعیت کنید، می‌توانید در عصر مدرن محتوا محور موفق باشید.

چرا ایجاد لینک داخلی اهمیت فراوانی دارد؟

لیست بک لینک ها

همانطور که اشاره شد لینک داخلی کمک می‌کند تا صفحات مرتبط با یکدیگر از لحاظ محتوایی شناخته شوند. به کمک لینک سازی داخلی می‌توانید میزان ارزشمندی صفحات مختلف خود را برای گوگل واضح کنید. به این صورت که صفحات با ارزش بالاتر تعداد بار بیشتری در محتواهای داخل وبسایت لینک شده اند.لینک سازی داخلی چیست؟همچنین مزیت دیگر لینک های داخلی شناساندن صفحات جدید به موتورهای جستجو می‌باشد. فرض کنید صفحه ای جدید در وبسایت خود ایجاد کرده اید که در هیچ کدام از صفحات دیگر شما حتی نقشه سایت(sitemap) به آن لینکی وجود ندارد. این صفحه توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی نخواهد بود. به صفحاتی از این نظیر که هیچگونه لینک داخلی برای آن‌ها وجود نداشته باشد، صفحات یتیم(orphan pages) گویند.

بازاریابی اینستاگرام

ساختار لینک سازی داخلی

منبع

اطلاع از پنج ساختار موفق در لینک سازی داخلی الزامی است:

  • کاربران را در اولویت قرار دهید
  • ارزش و جریان لینک داخلی را مدیریت کنید
  • ساختار پیرامون محتوا
  • استفاده از محتوای منحصر بفرد و canonicals
  • ایندکس و الویت بندی

مفهوم و نحوه پیاده سازی هر کدام از موارد بالا در ادامه توضیح داده خواهد شد بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

۱.  تجربه کاربر

الگوریتم bert

با کاربران وبسایت خود به خوبی رفتار کنید؛ آن‌ها را با مواردی نظیر محتوای لاغر و وجود تبلیغات فراوان در بالای صفحه که برای سئو مضر هستند آزار ندهید. این عادات نامناسب باعث بازگشت کاربر به صفحه نتایج گوگل خواهد شد.با‌توجه به اینکه موتور‌های جست‌و‌جو به کاربران خود اهمیت می‌دهند، بر تجربه‌های کاربریِ مطلوب تاکید دارند و در صورت رعایت به شما پاداش می‌دهند. با‌وجود میلیارد‌ها داده که مشخص می‌کند کاربران چگونه با نتایج جستجو و وبسایت ها تعامل دارند، موتورهای جستجو قابلیت وفق دادن الگوریتم ها براساس فاکتورهای تجربه کاربری را پیدا می‌کنند و انتظار می‌رود موتور‌های جستجو در این زمینه پیشرفت روزافزون داشته باشند(مخصوصا با استفاده از یادگیری ماشین و بروزرسانی های خودکار الگوریتمیک).

۲. جریانِ ارزش لینک

بک لینک چیه؟

ارزش لینک داخلی همانند لینک بیلدینگ خارجی(ساخت بک لینک) از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شود با این تفاوت که در لینک سازی داخلی، این ارزش در میان صفحات داخلی در حال انتقال است.